Written by Görüş

Mescid-i Aksa’nın Kimliğini Değiştirme Planı

Böyle bir paylaşım yaparken insan tereddüt ediyor; çünkü bu, Mescid-i Aksa’ya yönelik sistematik Siyonist kışkırtmalara bir katkı olarak değerlendirilebilir. Ancak, bu kişilerin kimliklerini ve çalıştıkları yapının niteliğini 2018’e kadar gizlemeye çalışırken, bugün isimlerini, yüzlerini ve unvanlarını açıkça göstererek kışkırtıcı içerikler üretmeye cüret etmeleri artık bu paylaşımın yapılmasını zorunlu kılmaktadır. Böylece ümmetin önde gelenleri ve halkı, siyonist yapı açısından Mescid-i Aksa’nın kimliğini değiştirme planının ne kadar mühim olduğunu ve Tapınak Grupları’nın ne denli nüfuz, güç ve hakimiyet duygusuna ulaştığını öğrenmiş olur.

Tapınak Dağı Dini Okulu’nun kurucusu ve ilk başkanı olan Haham Eliyahu Weber, 2013 ve 2015’teki büyük baskınlar sırasında yüzünü şapkasıyla gizliyor ve adının anılmasından korkuyordu. Gelgelelim, şimdi okulun ikinci başkanı Elisha Wolfson, öğrencileriyle birlikte bir kışkırtma şarkısı yayınlıyor ve bunu çeşitli sosyal medya platformlarında paylaşıyor.

2018 yılında üyelerinin kimliklerini açıklamaktan çekinen Tapınak Dağı Dini Okulu, şimdi Mescid-i Aksa’nın yerine sözde tapınağın inşasını teşvik eden bir şarkı yayınladı.

Siyonistlerin 26 Mayıs 2025 Pazartesi tarihine denk gelen Kudüs’ün işgalinin tamamlanmasının yıldönümünün arifesinde, Mescid-i Aksa’yı kendilerine merkez kabul eden Tapınak Dağı Dini Okulu, tapınağın inşası için ilk kışkırtıcı şarkısını yayınladı. Okul, bu şarkının benzeri olacak yeni kışkırtıcı şarkılar üretmekte olduğunu da duyurdu. Söz konusu şarkının, Kudüs’ün işgalinin tamamlanmasının 58. yıldönümüne özel olarak 24 Mayıs 2025 Cumartesi akşamı yayınlandığı belirtildi.

Şarkıyı seslendiren kişi, Tapınak Dağı Dini Okulu’nun başkanı Haham Elisha Wolfson iken, ona eşlik eden koroda okulun öğrencileri ve hahamları bulunuyor. Şarkının bazı sahneleri, doğrudan Mescid-i Aksa’nın içinde –Kıble Mescidi önünde ve Aksa’nın doğu avlusunda– ve ayrıca baskınların giriş kapısı olan Mağaribe Kapısı’nda geçiyor.

Sahnelerin büyük kısmı ise, Mescid-i Aksa’nın güneybatısında, Aksa’ya yaklaşık 150 metre mesafede yer alan Tevrat Ateşi Müzesi’nin çatısında gösteriliyor. Daha önce müze yönetimi, bu çatıyı özellikle düğünler ve kamusal etkinlikler için kiralanabilecek şekilde düzenlemişti. Çatıya bir şamdan ve yapılmak istenen tapınağın bir maketi yerleştirilmiş, böylece burası Eski Şehir’deki merkezi Siyonist turizm noktalarından biri haline gelmişti.

Çekimlerde şarkıyı seslendirenlerin Aksa’ya baskın yaparken yanlarında taşıdıkları bir tabela görülüyor. Bu tabelada yalnızca Tapınağın adı geçerken Mescid-i Aksa’ya hiçbir şekilde yer verilmiyor. Bu durum, Aksa’ya yönelik dini yer değiştirme hedeflerini açıkça gözler önüne seriyor. Şarkının videosunda daha sonra askeri üniforma giymiş askerlere tapınak rozetleri dağıtıldığı sahneler geliyor. Bu da, Aksa’da dini yer değişimini sağlama yolunun onların nazarında askeri güçten geçtiğini gösteriyor.

Şarkı daha sonra, Gazze’deki soykırım savaşı sırasında bazı işgal askerlerinin tanklarına astığı tapınak bayrağını gösteriyor ve ardından, hayali tapınak görsellerinin yerleştirildiği sahneler geliyor. Bu görsellerde, tapınağın tasarımı Mescid-i Aksa’nın tüm alanına denk düşecek şekilde kurgulanmış; merkezi yapısı olan ve Tevrat’ta “Kutsalların Kutsalı” olarak adlandırılan bölüm, doğrudan Kubbetü’s-Sahra’nın bulunduğu yere yerleştirilmiştir. Aynı zamanda, şarkıda yer alan bir sahnede, Tapınak Grupları’na mensup olan ve işgalci polis gücünden bir unsur, onları kapıda karşılamaktadır. Bu görüntüyle, kendilerine yeterli nüfuzun sağlandığına dair bir mesaj verilmek isteniyor.

Şarkı sözleri, tapınağın Tevrat’a göre “Tanrı’nın ruhunun ikametgahı” olduğuna ilişkin inançlara odaklanırken tapınağı, Kudüs’e mutlak Yahudi kimliğini dayatma aracı olarak övüyor ve dünya Yahudilerinin toplanmasının sembolü olarak sunuyor. Aynı zamanda, Tapınak Grupları’nın inancına göre tapınağın kuruluşuyla bağdaştırılan beklenen kurtarıcının beraberindeki mucizelere dikkat çekiyor. Şarkı, Mescid-i Aksa’ya baskın düzenlemeye ve içinde sürekli olarak “destansı secde” gerçekleştirmeye davetle son buluyor ve bu çağrı, hem Aksa içinde hem de kapılarında tekrarlanan secde görüntüleriyle destekleniyor.

Radikal Tapınak Grupları ve genel olarak Dini Siyonizm, işlevsel ve faydacı bir dindarlık biçimi benimsemektedir. Bu inançta din, kontrol ve egemenlik kurduğu oranda ve yerli halkı ortadan kaldırmaya hizmet ettiği sürece önemlidir. Bu bağlamda, bu yıl da dini anlamda hiçbir Tevrati veya Talmudi dayanağı olmayan, tamamen Siyonist bir milli etkinlik olan 1967 Kudüs işgalinin yıl dönümüne özel dini ritüeller teşvik edilmektedir.

Sonuç olarak, bu yıl Tapınak Grupları tarafından hazırlanan kışkırtma biçimi, önceki yıllara kıyasla içerik ve araçlar açısından farklılık göstermektedir. Bu durum, eğer 2021 Kudüs’ün Kılıcı operasyonunda olduğu gibi caydırıcılık yeniden sağlanmaz ve baskıncıların seferberlik kabiliyetini etkileyen gelişmeler yaşanmazsa, Mescid-i Aksa’nın Pazartesi 26 Mayıs 2025 tarihi itibarıyla yeni bir saldırı aşamasına gireceğini göstermektedir.

#Aksa_Varlık_Mücadelesi

 

Bu yazı Kudüs Araştırmalar Uzmanı Ziyad Ibhais tarafından kaleme alınmıştır, çevirisi Kudüs’te Bugün ekibine aittir.